torsdag 14. juli 2016

Garen Camping, rett etter Vøringsfossen



Etter flotte dager ved fjorden, var det vidda neste.  Såvidt oppe på Hardangervidda, ikke så langt fra Vøringsfossen, ligger Garen Camping flott til. Og kaldt... i alle fall de to dagene vi var der.  Men det kan jo ikke plassen noe for, det må værgudene ta ansvar for.  Min vane tro, hadde jeg jaktet på en hytte som var "jo billigere, jo bedre" - og det fant jeg her. De minste og enkleste hyttene her ligger på rett under 500 kroner, og det var de verdt. De har større og "bedre" hytter også, for dem som ønsker det.



Sanitæranlegget var helt greitt og rent, men det ble veldig kaldt når ytterdøra stod oppe hele tiden. Ellers var betjeningen hyggelig, de hadde en liten "fjellbutikk" med fersk brød om morgenen og et enkelt utvalg av dagligvarer.


Og midt under Fotball EM var det jo veldig kjekt at det var TV-stue... spesielt for piloten. Bygget som tv-stua lå i var trivelig og temmelig nytt.



Vi syntes at det var litt kaldt og fant fram ulltøyet som vi alltid har på lur når vi ferierer i Norge, så vi klarte oss godt.  Men jeg lurer fremdeles på hvordan de hadde det om natta, de asiatiske turistene som ankom i nitida om kvelden, da vi var på vei bort til tv-stua for å se fotballkamp.  Noen av dem med trillekofferter og med hytte som mål, men mange, litt yngre som skulle ligge i telt. Noen av dem så så kalde ut at jeg var fristet til å hente et pledd for å pakke dem inn i. Trøtte og slitne etter det som helt sikkert hadde vært en lang busstur og så skulle slå opp telt i 4-5 varmegrader.. for ikke å snakke om minusgradene som helt sikkert var om natta...

Vel, da vi stod opp klokka åtte neste morgen var de alle (håper jeg) i bussen klare til å reise videre. Håper de tinte opp i løpet av dagen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar