lørdag 11. mai 2013

Lom - Dovrefjell - Trøndelag (2011)

Ingen kan besøke Lom uten å ta turen innom Bakeriet i Lom - og det gjorde vi også.  Vi kjøpte et fantastisk godt brød og noe søt bakst som vi skulle kose oss med underveis.  Det anbefales virkelig!

Deretter stoppet vi i Vågå for å kikke på Vågå stavkirke, en stavkirke fra 1100-tallet som senere er ombygd til korskirke.

Vågå stavkirke


Vi hadde planer om flere stopp underveis, men formen var så dårlig at både Kvitskruiprestein, Otta, Sel og interessante steder over Dovrefjell måtte vike - igjen ble det en dag hvor det som telte mest var å komme fram til en campinghytte og få hvile.

Øysand camping, Melhus nær Trondheim


Dagens endestasjon ble Øysand Camping i Melhus kommune, rett utenfor Trondhjem.  Det var en nydelig plass.Det er utrolig kjedelig å være syk på ferie, kjedelig for meg, kjedelig for de andre i bilen.  De må ta seg av alt - bære inn og ut av bilen, legge på sengene på hytta slik at jeg kan legge meg fortest mulig ned på senga, lage mat, underholde hverandre...  

Men nå vil jeg bli frisk igjen slik at jeg også kan delta


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar